Arkistot

04.04.2018

Mittarit sananvapaudelle

Liikenne- ja viestintäministeriö julkaisi viime viikolla loppuraportin media- ja viestintäpolitikan nykytilanteesta ja mittaamisesta. Raporttiin kirjatut suositukset ehdittiin nopeasti jo tulkita ministeriön mediapoliittiseksi ohjelmaksi, jolle…
27.03.2018

Uutta kasvua tarinankerronnasta

Medialiiton ja Viestintäalan tutkimussäätiön Uutta kasvua -seminaarissa syvennyttiin perjantaina 23.3. sisältömarkkinointiin. Sisältömarkkinointi on puhuttanut media-alan ammattilaisia jo pitkään, mutta tuoreimpien tutkimusten mukaan sen merkitys…
23.03.2018

Toimialasuositus asiakastietojen käytöstä

Medialiitto on osana valmistautumista EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen soveltamiseen antanut jäsenyrityksilleen asiakastietojen käyttöä koskevan toimialasuosituksen.
21.03.2018

Komission digiveroehdotus on väärä keino oikeaan asiaan

Medialiitto pitää Euroopan komission ehdotusta digitaalisen verotuksen uudistamisesta kokonaistavoitteeltaan oikeansuuntaisena, mutta esitetty ensivaiheen ratkaisu uudesta liikevaihtoverosta on keinona huono.
15.03.2018

Edunvalvonta ja tes-neuvottelut Medialiiton ensimmäisen vuoden pääasioita

Medialiiton ensimmäisen toimintavuoden pääasioita olivat työehtosopimusten liittokierros, elinkeinopoliittinen edunvalvonta ja uuden kasvun toimialueen käynnistäminen.
13.03.2018

Median elinvoima olennaista disinformaation torjumisessa

Valeuutisten ongelmaa pohtinut asiantuntijaryhmä esittää Euroopan komissiolle useita keinoja, joilla väärän tiedon leviämistä verkossa tulisi hillitä.
13.03.2018

Monta hyvää tapaa nauttia sisällöistä

Media on valjastanut rohkeasti uudet teknologiat palvelemaan sisältöjen jakamista. Lukijat saavat nauttia sisällöstä mistä, milloin ja miten haluavat.
12.03.2018

Lausunto televisio-ohjelmistojen ääni- ja tekstityspalveluista

Medialiitto on 9.3.2018 antanut lausunnon liikenne- ja viestintäministeriölle televisio-ohjelmistojen ääni- ja tekstityspalveluista.
27.02.2018

Vastuun kantamisen puolesta

Miten erottaa oikeat uutiset ja luotettava sisältö verkossa, jossa leviää myös harhaanjohtavia ja valheellisia sisältöjä vailla vastuunkantajia?
23.02.2018

Medialiitto ja Sanomalehtien Liitto hakevat kahta suunnittelijaa

Medialiitto ja Sanomalehtien Liitto hakevat viestintäyksikköönsä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijaa ja viestinnän suunnittelijaa.