Agendalla

Sakari Laiho Suomen Kustannusyhdistyksen johtaja
6.5.2021 | Kirjat ja oppimateriaalit

Voittava kunta kouluttaa

Kunnan tarjoamat koulutuspalvelut painavat jatkossa yhä enemmän asuinkunnan valinnassa. Opettajat ja heidän käytettävissään olevat opetusvälineet määrittävät koulun vetovoimaa.

Ismo Huhtanen.
Ismo Huhtanen Uutismedian liiton lakiasiainjohtaja
20.4.2021 | Elinkeinopolitiikka

Jotain hyvää tanskanmaalla – Tanskassa lehtikustantajien kannalta lupaava lakiesitys

Media-ala jännittää Suomessa, millainen uudesta tekijänoikeuslaista tulee. Onko lehtikustantajien oikeudesta käytännössä hyötyä tulevaisuudessa? Voiko lehtikustantaja aidosti neuvotella lähioikeuden nojalla korvauksia myös alustayhtiöiltä? Tanskan hallituksen esitys voisi sopia esimerkiksi meilläkin.

Mikko Hoikka.
Mikko Hoikka Medialiiton toimialajohtaja
9.4.2021 | Mediatoimiala

Mediatuen demokratiakäsite on vaarassa jäädä liian kapeaksi

Kertaalleen jo tyrmätty journalismin sisällöllinen arviointi ui takaisin liikenne- ja viestintäministeriön mediatukiehdotukseen. Oikeusvaltiolle olisi eduksi hankkiutua siitä jatkovalmistelussa eroon. Demokratialle tärkeää on laaja-alaisuus, joka syntyy useista, itsessään joskus kapeistakin kaistaleista, joita esimerkiksi aikakausmedioiden erikoistunut journalismi tarjoaa.

Sirpa Kirjonen.
Sirpa Kirjonen Uutismedian liiton markkinointi- ja tutkimusjohtaja
22.3.2021 | Uutismedia

Valmiimpana kohtaamaan seuraava musta joutsen

Tulevaisuuden ennakointia tehdään yrityksissä liian vähän. On kuitenkin tärkeää pohtia, millaisia tarpeita on muotoutumassa ja mistä voisi syntyä uutta liiketoimintaa. Myös yllättäviin uhkiin kannattaa varautua.

Lisää kirjoituksia