Agendalla

Sirpa Kirjonen.
Sirpa Kirjonen Uutismedian liiton markkinointi- ja tutkimusjohtaja
21.11.2022 | Uutismedia

Uutismediassa työskentelevä kokee työnsä mielekkääksi ja on sitoutunut yritykseen

Uutismedian liitto kysyi jäsenyritystensä henkilöstöltä näkemyksiä siitä, millaisena työpaikkana he pitävät yksityistä uutismediaa. Kyselyyn vastasi 374 henkilöä. Vastaajista lähes kaksi kolmesta edusti toimitusta ja noin kolmasosa myyntiä, markkinointia ja muita uutismediassa työskenteleviä.

Mikko Hoikka.
Mikko Hoikka Medialiiton toimialajohtaja
9.11.2022 | Mediatoimiala

Samalla vai eri viivalla? – Yksityisyyden ja kunnian suojaa journalistin ja somekäyttäjän mittapuulla

Julkisuus toimii hiukan eri tavalla sosiaalisen median alustoilla kuin journalistisessa mediassa. Mutta ovatko noudatettavat oikeussäännötkään samoja? Näyttäisi, että tuomioistuimet joutuvat vähitellen pohtimaan tosissaan, miten media ja some eroavat esimerkiksi rikoslain yksityisyydensuojasäännösten kannalta. Vastaukset eivät välttämättä löydy ihan helposti.

Johanna Haapiainen-Makkonen.
Johanna Haapiainen-Makkonen Suomen Kustannusyhdistyksen juridinen asiantuntija
27.10.2022 | Kirjat ja oppimateriaalit

Esteettömyysdirektiivi muuttaa sähkökirjojen tuotantotapaa

Kirjankustannusalalla valmistaudutaan esteettömyysdirektiivin voimaan saattamiseen. Uusi sääntely merkitsee suurta muutosta, koska tällä hetkellä markkinoilla ei käytännössä ole esteettömyysdirektiivin velvoitteet täyttäviä sähkökirjoja.

Sakari Laiho.
Sakari Laiho Suomen Kustannusyhdistyksen johtaja
27.9.2022 | Kirjat ja oppimateriaalit

Kirjallista hiivaa

Puolikarkeasti voidaan sanoa, että leivän tekemiseen tarvitaan vettä, jauhoja, hiivaa, työtä ja lämpöenergiaa. Jos tarvittavia asioita tarkastellaan ainoastaan sen perusteella, kuinka paljon niitä leivän tekoon tarvitaan tai kuinka paljon ne maksavat, päädytään tulokseen, että hiiva on komponenteista vähäisin. Kaikki leivonnasta tai biokemiasta hiukankin ymmärtävät kuitenkin tietävät, että ilman hiivaa pelkistä muista aineksista ei leipää synny.

Lisää kirjoituksia