Hakutulokset haulle: 1542

Medialiitto kannattaa kilpailuneutraalia mediatukea journalismille

”Pienten harkinnanvaraisten ja hankalasti jaettavien hanketukien sijaan odotamme hallitukselta merkittävää valikoimatonta tukea koko alalle. Jos ihmiset eivät saa luottamistaan medioista oikeaa tietoa, yhteiskunnan toiminta häiriintyy. Siihen meillä ei ole varaa”, toteaa Medialiiton toimitusjohtaja Jukka Holmberg. Journalismi rahoitetaan suureksi osaksi mainonnalla. Koronakriisi on vähentänyt mainontaa, kun toimialoja on suljettu ja yleinen aktiviteetti on hiipunut. Mediayritykset ennakoivat…

Valtaosa suomalaisista kannattaa jakelujen yhdistämistä

Ehdotusta tukee 71 prosenttia suomalaisista, ilmenee IROResearch Oy:n Medialiitolle tekemästä tutkimuksesta. Jakelujen yhdistämisen kannatus on samalla tasolla kuin vuotta aiemmin tehdyssä tutkimuksessa. ”Tulos antaa vahvan selkänojan jakelun järkeistämiselle. Volyymien pienentyessä ei taajamissakaan ole tulevaisuudessa enää varaa kahteen erilliseen päivittäiseen jakeluun. Kansalaisten tiedolliset palvelut kyetään parhaiten turvaamaan yhdellä, mahdollisimman aikaisella jakokierroksella”, toteaa Medialiiton toimitusjohtaja Jukka Holmberg….

Kotimaisen median arvostus edelleen vahvaa

Kotimaisen median arvostus kokonaisuutena on edelleen hyvin korkealla tasolla: 86 prosenttia vastaajista kertoo arvostavansa kotimaisten mediayritysten tuottamia sisältöjä paljon tai erittäin paljon. Osuus on yhtä suuri kuin vuonna 2018. Suomalaisia sisältöjä erittäin paljon arvostavien osuus on kasvanut vuodessa peräti yhdeksän prosenttiyksikköä ja on nyt 33 prosenttia vastaajista. Likimain yhdeksän kymmenestä vastaajasta (88 %) on edelleen…