Medialiitto

Työmarkkinatieto jäsenille
Yhteystiedot
  • fi
  • en
  • sv
  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Tapahtumat
    • Agendalla
    • Medialle
    • Uutiskirje
  • Työmarkkinat
    • Työmarkkinatoiminta
    • Työehtosopimukset
  • Vaikutamme
    • Edunvalvonta
    • Edunvalvonnan tavoitteet
    • Edunvalvonnan periaatteet
    • Lausunnot
    • EU-vaalitavoitteet 2024–2029
    • Hallitusohjelmatavoitteet 2023–2027
  • Media-ala
    • Uutta kasvua alalle
    • Tilastotietoa
    • Valtion mediatuet
    • Vastuullisuus media-alalla
    • Kouluttautuminen alalle
  • Medialiitto
    • Esittely
    • Hallinto
    • Strategia
    • Jäseneksi
    • Jäsenluettelo
    • Säännöt
    • Vuosikertomukset
    • Työpaikat
Yhteystiedot
  • fi
  • en
  • Etusivu
  • /
  • Artikkeliarkisto
  • /
  • Uudet panostukset markkinoinnin kehittämiseen tarpeellisia
  • /
Takaisin listaukseen
6.4.2017

Uudet panostukset markkinoinnin kehittämiseen tarpeellisia

Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) torstaina julkistamat ehdotukset markkinoinnin arvostuksen ja osaamisen parantamiseksi ovat Medialiiton mielestä erittäin tervetulleita ja tarpeellisia.

”On korkea aika tunnistaa markkinoinnin ja myynnin merkitys yritysten kannattavuuden ja kansantalouden tuottavuuden parantamisessa. Suomessa markkinointiin panostetaan selvästi vähemmän kuin esimerkiksi Ruotsissa, mikä näkyy sekä kuluttajabrändien menestyksessä että talouskasvussa”, toteaa Medialiiton hallituksen puheenjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Valtiontalouden tarkastusviraston raportissa esitetään tuotekehitysrahoituksen suuntaamista nykyistä enemmän innovaatioiden kaupallistamiseen, markkinoinnin koulutuksen lisäämistä kaikilla asteilla sekä Markkinoinnin kehittämiskeskuksen (Makes) perustamista.

”Suhtaudumme myönteisesti ehdotettuun valtion panostusten lisäämiseen suomalaisten markkinointikyvykkyyden parantamiseksi. Tuemme markkinoinnin kehittämiskeskuksen suunnittelun aloittamista ja osallistumme mielellämme ajatuksen edistämiseen”, Kangaskorpi sanoo.

VTV:n mukaan Markkinoinnin kehittämiskeskus toimisi moottorina suomalaisen markkinointiosaamisen kasvattamisessa. Se saattaisi yhteen markkinoinnin parhaita osaajia ja tietoa ja palvelisi yrityksiä yhteistyöprojektien avulla.

VTV:n raportti (PDF)

Lisätietoja:

Jukka Holmberg
toimitusjohtaja
Medialiitto
p. 040 735 1690

Jaa sivu
Sanomalehtien Liiton logo

Medialiitto ry

Eteläranta 10, 00130 Helsinki
09 2287 7200
info@medialiitto.fi

Tarkemmat yhteystiedot

Työsuhdeneuvonta jäsenille

040 540 9514
(päivystys arkisin klo 9–16)
juristit@medialiitto.fi

Laskutustiedot

Medialiitto ry
PL 81265
01051 LASKUT
Y-tunnus: 1737319-6
Verkkolasku-osoite:
003717373196
Välittäjän tunnus: 003708599126
Välittäjä: OpenText

Jäsenliitot

  • Aikakausmedia
  • Graafinen Teollisuus
  • RadioMedia
  • Suomen Kustannusyhdistys
  • Uutismedian liitto
  • Palaute