ThinkInkvaaka

Think Ink -tuomaristo

Kilpailun tuomariston puheenjohtajana toimii säätiön hallituksen jäsen Timo Ketonen. Säätiön muina edustajina ovat hallituksen varajäsen Taneli Tikka ja asiamies Noora Pinjamaa. Media-alaa edustaa liiketoimintajohtaja Juhana Tikka. Markkinointiviestinnän asiantuntemusta raadissa edustaa toimitusjohtaja Tuula Kallio. Aiheen kannalta tärkeitä mainostajia ja mainonnan ostajia edustaa brändijohtaja Mia Ropponen.

Ketonen

Puheenjohtaja Timo Ketonen

Säätiön hallituksen jäsen ja Aboa Advestin ja Plantui Oy:n puheenjohtaja.

Timo Ketosella on monipuolinen työkokemus median, graafisen teollisuuden, rahoituspalvelujen ja palvelumuotoilun parissa. Hän toimii hallitusammattilaisena useissa yrityksissä Suomessa. Lisäksi hanellä on lukuisia luottamustehtäviä.

Timo Ketonen on itsenäinen yrittäjä, neuvonantaja ja sijoittaja. Hänen intohimona on auttaa startupeja ja muita kasvuyrityksiä menestymään. Erityisen suuri painoarvo on toimivan liiketoimintamallin kehittämisellä, parhaalla asiakaskokemuksella ja Go2Market-strategialla.

Noora Pinjamaa

Säätiön asiamies

Noora Pinjamaa viimeistelee väitöskirjaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa media-alan digitalisaatiosta ja sosiaalisen median vaikutuksista media-alan yritysten liiketoimintaan.

Hän on myös vieraileva tutkija Berkeleyn yliopistossa Yhdysvalloissa. Pinjamaa on työskennellyt muun muassa Bonnier Publicationsilla digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana sekä projektipäällikkönä Aller Medialla.

KallioTuula Kallio

toimitusjohtaja, Dagmar

Tuula Kalliolla on vankka kokemus markkinointiviestintäalasta ja sen huikeasta muutoksesta. Hän on vuodesta 2001 toiminut Suomen johtavan markkinointitoimiston, Dagmarin, toimitusjohtajana.  Tässä roolissa hän on ollut innostamassa yrityksiä tarttumaan digitaalisiin mahdollisuuksiin ja hyödyntämään analytiikkaa, teknologiaa sekä syvällistä asiakasymmärrystä kasvun rakentajana.

Tuulan johtama Dagmar on jo vuosia toiminut läheisessä yhteistyössä monien startup-yritysten kanssa, pyrkien tuomaan startup-yrityksiä ja mainostajia yhteen. Yrityksen Future Labit ovat olleet näyteikkuna markkinointi-innovaatioille.  Tuula toimii lisäksi MTL:n ja MAF:n hallituksessa.

RopponenMia Ropponen

brändijohtaja, Kesko Oyj

Mia Ropponen on intohimoinen brändien kehittäjä. Tällä hetkellä hän rakentaa Kesko-konsernin brändijohtajana uutta yhtenäistä K-brändiä osana Keskon uudistumisstrategiaa.

Mia on työskennellyt brändikehityksen ja markkinoinnin alalla yli 15 vuotta kehittäen, ohjaten ja toteuttaen niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin brändejä. Grey-ryhmässä asiakkaina olivat mm. Nokia ja Finnair. Myöhemmin Bayerilla Aspirin ja Berocca pääsivät lähemmäs kuluttajien arkea hänen otteessaan.

Ennen Keskoa Mia pyyhki pölyt Serlan – yhden Suomen vanhimmista brändeistä – päältä ja luotsasi sen uuteen nousuun.

JuhanaTikkaJuhana Tikka

liiketoimintajohtaja, kuluttaja-asiakkuudet ja digitaalinen liiketoiminta, Kaakon Viestintä Oy

Juhana Tikka toimii Kaakon Viestinnän kuluttaja-asiakkuuksien sekä digitaalisen liiketoiminnan johtajana. Työnsä ja useiden media-alan hallituspaikkojen kautta hänellä on käytännön näkemys ja kokemus muuttuvasta media-alasta.

Aiemmin hän on työskennellyt IT-alalla, viimeksi digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solitassa.

TaneliTaneli Tikka

Head of Industrial Internet, Tieto Oyj

Taneli Tikka on Suomen internet ‐palvelutoimialan tunnetuimpia nimiä ja sarjayrittäjiä. Taneli on perustanut noin puolenkymmentä yritystä (TLD Registry, Ltd., Wunderkraut, The Pop‐Up Company) ja toiminut liki kymmenen yrityksen toimitusjohtajana. Hän on toiminut IRC‐Gallerian toimitusjohtajana (yhtiö myytiin Sulake Corporationille keväällä 2007) ja Dopplrn varatoimitusjohtajana (yhtiö myytiin Nokialle syyskuussa 2009) sekä yhteensä yli 30 kasvuyrityksen hallituksessa tai neuvonantajana. Joukossa ovat Stardoll, Applifier, Web to Trust, Umbra Software, BrandMNGR, Netcycler, Transfluent ja PackageMedia.

Tanelilla on omakohtaista kokemusta riskirahoituksesta sekä yrityskaupoista. Hän on ollut edistämässä myös teknologia‐alan menestystä ja toiminut Tekesin ja elinkeinoministeriön innovaatiopolitiikan neuvonantajana.