Viiva

Ajankohtaista Think Ink -kilpailussa

Viiva


Think Ink finalisti Arilyn esittäytyy: Arilyn avaa medialle lisätyn todellisuuden

31.8.2016

Lisätty todellisuus on todellisen maailman päälle digitaalisesti tuotettua sisältöä, jonka kokemiseen tarvitaan älypuhelin, tabletti tai älylasit. Olemme Arilyn-tiimissä seuranneet aitiopaikalta, miten tämä uusi virtuaalinen maailma kasvaa ja valloittaa uusia aloja ja käyttäjiä. Tänä kesänä muuttoaalto lisättyyn todellisuuteen muuttui Pokémon Go:n myötä suorastaan tsunamiksi ja todisti, että tämä uusi media koukuttaa kaikenikäisiä ihmisiä.


Omia kohderyhmiämme ovat markkinointi, media ja viihdealojen toimijat, joille tarjoamme Arilyn-palvelulla helpot ja innovatiiviset työkalut virtuaaliloikan tekemiseen. Arilynin avulla arkipäivä muuttuu seikkailuksi, sillä se mahdollistaa jokaisen brändipinnan käyttämisen porttina toiseen todellisuuteen. Hyödyntämällä sijaintitietoa tai ajastettuja toimintoja voidaan kampanjaan lisätä pelillisyyttä ja mielenkiintoisia juonenkäänteitä. Kuvatunnistukseen perustuvan Arilynin vahvuus on siinä, että se toimii niin printissä kuin ruudullakin. Testattuasi Arilyniä alat katsella esitteitä, pakkauksia, ulkomainoksia ja tv:tä aivan uudella kulmalla – mitä kiinnostavaa minulle on tänne piilotettu? Löytämisen riemu herättää meissä jokaisessa asuvan metsästäjä-keräilijän.

kesäkukatLataa ilmainen Arilyn-sovellus App Storesta tai Google Playsta. Osoita yllä olevaa kesäistä kuvaa ja näe siihen lisätty yllätys.

Arilyn pääsee todelliseen happotestiin elokuussa, kun Linnanmäen Iik!Week!-kauhuteemaviikon markkinointi pyörähtää käyntiin. Kumppanuus Linnanmäen kanssa on ollut meille äärimmäisen kiinnostavaa ja hieno tilaisuus näyttää Arilynin monipuoliset mahdollisuudet elämyksellisessä markkinoinnissa. Kampanja yhdistää printtimainontaa ja tapahtumamarkkinointia ja sen kohderyhmänä ovat erityisesti 13–19-vuotiaat nuoret, joiden kynnys uusien sovellusten ja digikanavien käyttöön on matala ja joiden tapa median kuluttajina poikkeaa vahvasti vanhemmista sukupolvista.

Olemme kampanjan suunnittelun yhteydessä miettineet paljon millaisen median parissa ihmiset haluavat tulevaisuudessa viettää aikaansa – saada uutisensa ja kuluttaa mainoksensa. Jalkauduimme ostoskeskuksiin kysymään ihmisiltä kuinka kiinnostuneita he ovat lisätystä todellisuudesta ja mitä he haluaisivat siellä nähdä. Odotimme vastaajien toivovan lähinnä lisää Pokémonin kaltaisia pelejä, mutta saimme yllättyä monipuolisista toiveista. Erityisesti toiveissa nousivat esille erilaiset kulttuuriin liittyvät sisällöt, muoti sekä informaatio eri muodoissaan. Toki pelitkin mainittiin.

Lisätyn todellisuuden käyttöön mainonnassa ja markkinoinnissa suhtauduttiin positiivisella uteliaisuudella. Uskomme tämän näkyvän vahvasti myös Linnanmäen teemaviikon kampanjassa, jossa seuraamme päivittäin käyttäjätilastoja ja haastattelemme kauhuviikolla vierailijoita.


Emmi Jouslehto
CEO & co-founder
www.arilyn.fi

Palaa otsikoihin




Seuraa Facebookissa ja Twitterissä






Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä
Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.
Sulje

Evästekäytännöt

Tätä sivustoa käyttämällä hyväksyt, että voimme asettaa evästeitä tietokoneellesi tai mobiililaitteeseesi.

1. Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

Lisätietoa evästeistä saat sivulta www.aboutcookies.org.

2. Miksi evästeitä käytetään?

Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

3. Mitä evästeitä käytetään?

Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

4. Evästeiden hallinta ja estäminen

Jos et halua vastaanottaa evästeitä, voit muuttaa Internet-selaimesi asetuksia niin, että saat ilmoituksen aina kun evästeitä ollaan lähettämässä tietokoneellesi. Vaihtoehtoisesti voit estää evästeiden käytön kokonaan. Evästeiden käyttöä voi rajoittaa tai sen voi estää Internet-selaimen kautta (katso tarkemmat tiedot selaimen ohjeista).

Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

Sulje