Think Ink 2018 -kilpailun finalistit

2.5.2018

Think Ink -innovaatiokilpailun semi-finaalissa 18.4.2018 15 tiimiä pitchasivat ideastaan. Innovatiivisista ideoista seuraavat 8 etenivät finaaliin:

Dramatisoitu oppiminen

Edutainment-alusta, jonka avulla voidaan opettaa lähdekritiikkiä, medialukutaitoa ja sisällöntuotannon vastuullisuutta. Oppimista tukevat sekä kokemuksellisuus että monimediallinen elämyksellisyys.

Frameright - Joustavaa ja hallittua kuvanrajausta monikanavaympäristöihin

Frameright mullistaa valokuvan rajaamiseen ja julkaisemiseen liittyvän työnkulun. Työkalujen avulla kuka tahansa voi luoda eri lailla rajattuja versioita kuvasta sekä määrittää kuvan suojattavia kohtia. Rajaustieto tallennetaan kuvatiedoston metadataan, jolloin kuva tietää itse kuinka se tulisi esittää erikokoisissa ja -muotoisissa kuvapaikoissa. Näin kuvat esitetään aina oikein kaikissa kanavissa ja kaikilla päätelaitteilla.

KojoApp - Post Like a Pro

Kojo app on uusi työkalu urheiluseuroille ja urheilijoille, jolla kuka tahansa voi tehdä huippuluokan sisältöjä (ennakot, tulokset, pelaajaesittelyt jne.) helposti ja nopeasti. Samalla tarjoamme sponsoreille uuden tavan mainostaa.

Long Play Lounge (työnimi)

Long Play Lounge on pienille ja keskisuurille vahvaa lukijasuhdetta rakentaville mediabrändille kehitettävä applikaatio, joka paketoi julkaisijan eri tyyppiset sisällöt käyttäjän kannalta mielekkäällä tavalla yhteen paikkaan. Median omien sisältöjen lisäksi Long Play Lounge nostaa esiin myös valikoitua julkaisijaan liittyviä yhteisösisältöä: poimintoja päivän parhaista keskusteluista ja päivityksistä.

Newspek.com - Breaking (the way we read) news

Newspek.com on uudenlainen tapa lukea uutisia. Se on sosiaalinen uutisalusta, jossa yksittäisiä uutisia tarkastellaan ilmiötasolla.

Superskills® Media Matchmaker

Visiomme on tehdä median varaamisesta yhtä helppoa kuin lomamatkan ostamisesta netissä – jotta kaikilla mainostajilla olisi mahdollisuus laadukkaisiin mediaratkaisuihin ja tehokkaampaan markkinointiin.

Vidcast:

Podcast + Video = VidCast

VidCast on mobiililaitteisiin suunniteltu podcast-applikaatio. Matalan kynnyksen julkaisualusta yhdistää sekä ääntä että videoita, tarjoten käyttäjälle mahdollisuuden valita kuunteleeko vai katseleeko hän sisältöä - vai molempia.

Voconaut

Voconaut on älylaitteille suunniteltu uusi lisätyn äänitodellisuuden mobiiliratkaisu, joka mahdollistaa uuden sukupolven journalismin ja mediankäytön entistä sitouttavammalla tavalla. Palvelu laajentaa median ja mainonnan integroidusti kaupunkiympäristöön, ja räätälöi sisällön osaksi käyttäjien jokapäiväistä arkea.