Think Ink -innovaatiokilpailu – uutta mediamainontaan

12.11.2015

Mediamainonnan osuus tulonmuodostuksesta supistuu ja tilaajamäärät pienenevät. Kansainväliset kilpailijat vievät puolet verkkomediamainonnan tuotoista. Uusia, tuoreita ideoita tarvitaan enemmän kuin koskaan.

Helene Juhola
Kirjoittaja on VTS:n asiamies Helene Juhola.

Viestintäalan tutkimussäätiön vastikään käynnistetty Think Ink 2016 -kilpailu haastaa innovaattorit kehittelemään uusia ratkaisuja. Millaisia uusia ratkaisuja voisimme tarjota mainostajille, jotta saadaan mainonta uuteen kasvuun tai kompensoitua menetykset uusilla malleilla? Uudet ideat voivat olla konsepteja, prototyyppejä, valmiita ratkaisuja tai liiketoimintamalleja.

Kilpailu lanseerattiin Slushissa, jossa vierailee tänä vuonna 15 000 ihmistä eri puolilta maailmaa ja kehitystöitään esittelee 1700 yritystä, joissa on myös paljon suomalaisia. Paikalla oli myös monta yliopistojen Enterpreneurship Societyä nuorine voimineen. Tämä antaa uskoa, siihen että Suomesta löytyy osaamista, jota ei vielä ole hyödynnetty ja jonka varaan voi rakentaa joitain ainutlaatuista.

Kilpailu haastaa mukaan sekä alan ammattilaiset että tuoreet voimat. Siihen voivat osallistua yksittäiset henkilöt, ryhmät, yritykset ja organisaatiot Suomessa.

Kuten Poirot asian ilmaisee: Laitetaan pienet harmaat solut liikkeelle. Ideahaku kestää 28.2.2016 saakka, joten aikaa on.

Slush
Slush 2015 veti Messukeskuksen ääriään myöten täyteen.
Think Ink Slushissa
Think Ink -ständillä vieraili läpi päivän runsaasti kilpailusta kiinnostuneita.