Viiva

Ajankohtaista Think Ink -kilpailussa

Viiva


Think Ink -finalisti kerron.fi esittäytyy: Nämä kolme asiaa kannattaa tajuta sisältömarkkinoinnista

30.6.2016

Lanseerasimme maaliskuun alussa uuden sisältöpalvelun, kerron.fi:n. Halusimme kehittää digitaalista tarinankerrontaa ja tarjota yrityksille uudenlaisen tavan tehdä sisältömarkkinointia.


Moni on kysynyt minulta, miksi emme keskittyneet tekemään sisältöjä asiakkaiden omiin kanaviin tai jo olemassa oleviin medioihin? Miksi halusimme luoda kokonaan uuden palvelun? 

Meillä on monta syytä kokeilla uutta:
  1. Yritykset ovat varovaisia kerronnassaan, etenkin omissa kanavissaan. 
  2. Yritykset ovat varovaisia ihmiskuvassaan. Kiinnostavien ihmisten sijasta äänessä on usein tuotteet tai palvelut.
  3. Yritykset ovat mestareita piilottamaan mielenkiintoisia tarinoitaan ja näkemyksiään.
  4. Yritykset eivät reagoi sisällöissä ympäröivään maailmaan. Yrityksissä usein ajatellaan, että asioilla ei ole yhteyttä liiketoimintaan. Sisällöntekijöiden näkökulmasta todella monilla asioilla on vaikutusta yritysten liiketoimintaan. 
  5. Yritys haluaa tehdä viestintää ja markkinointia, mutta ei miettiä sisältöjään.

Mitä olemme oppineet tähän mennessä?


Olemme onnistuneet uudistamaan yritysten tapaa kertoa itsestään. Henkilökohtaisuus ja mieleenjäävyys ovat avainsanoja. Kaupalliset sisällöt puhuttelevat ja keräävät viisinumeroisen määrän silmäpareja kuukaudessa, jos tarjoavat uusia näkökulmia ihmisten elämään.

Sisältömarkkinoinnin tuotannon skaalaaminen on jopa yllättävän vaikeaa. Puhuttelevan sisällön tekeminen ei onnistu silmänräpäyksessä, vaan edellyttää perusteellista paneutumista asiakkaan liiketoimintaan sekä jatkuvuutta ja kehittämistä. Osa sisällöistä vetää ja osa ei. Parhaat tulokset saamme pitkäaikaisella sisältömarkkinoinnilla, ei lyhytaikaisella kampanjalla.

Asiakkaat kokeilevat mielellään uutta ja hakevat jatkuvasti uusia ideoita. Toisaalta yhä useampi yritys haluaa vahvistaa omia kanaviaan. Jos asiakas tekee sisältömarkkinointia omien kanaviensa ulkopuolella, se pitää linkata vahvasti muuhun markkinointiin ja rakentaa osaksi isompaa kokonaisuutta.

Olen entistä vakuuttuneempi, että hyvä sisältö on parasta markkinointia.

ERA_Eero Anhava_mv

Eero Anhava
Toimitusjohtaja & partner
Era Content


Palaa otsikoihin




Seuraa Facebookissa ja Twitterissä






Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä
Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.
Sulje

Evästekäytännöt

Tätä sivustoa käyttämällä hyväksyt, että voimme asettaa evästeitä tietokoneellesi tai mobiililaitteeseesi.

1. Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

Lisätietoa evästeistä saat sivulta www.aboutcookies.org.

2. Miksi evästeitä käytetään?

Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

3. Mitä evästeitä käytetään?

Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

4. Evästeiden hallinta ja estäminen

Jos et halua vastaanottaa evästeitä, voit muuttaa Internet-selaimesi asetuksia niin, että saat ilmoituksen aina kun evästeitä ollaan lähettämässä tietokoneellesi. Vaihtoehtoisesti voit estää evästeiden käytön kokonaan. Evästeiden käyttöä voi rajoittaa tai sen voi estää Internet-selaimen kautta (katso tarkemmat tiedot selaimen ohjeista).

Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

Sulje