Sense N Insight

26.5.2017

Think Ink -finaalissa alkunsa saaneen liiketoimintakonseptimme kehitysyhteistyö on jatkunut Living Lab -toimijoiden eli PTR:n, Best Beforen ja Makeryn kesken.

Palvelukonseptimme nimeksi tuli pitkällisen harkinnan jälkeen Sense N Insight. Sense kuvaa tutkimusprosessin järkeistämistä sekä moniaistista testausta, jotka ovat palvelumme kulmakivet. N kuvaa tutkimuksen perusjoukkoa eli kuluttajia, sillä kuluttajathan lopulta määrittelevät tuotteen arvon. N on myös lyhenne and -sanalle. Insight viittaa asiantuntijaosaamiseemme, olennaisen tiivistämiseen sekä yrityksille arvokkaan tiedon luomiseen. Halusimme kiteyttää osaamisemme nimeen, joka varmasti jää mieleen ja kuvaa toimintaamme. Brändi-ilmeemme on hieman kesken, mutta pääpiirteittään uusi logo ja ulkoasu ilmentävät hyvin palvelumme sisältöä. Värit ovat rohkeita ja leikkisiä sekä ulkoasu on virtaviivainen.

Alkuvuosi on kulunut toiminnan kehittämisessä sekä asiakastapaamisissa. Niin suuret kuin pienetkin bränditalot ovat tulleet tutustumaan palvelukonseptiimme ja vastaanotto on ollut innostunutta. Tutkimuskonseptimme on herättänyt mielenkiintoa ja kyselyjä on tullut muidenkin sidosryhmien taholta. Moni vieraista on kehunut viihtyisiä Stress Free Area -tilojamme ja nauttinut äänimaisemointimme luomasta rentouttavasta tunnelmasta. Vieraidemme mielestä kiinnostavinta on ollut päästä kokeilemaan tutkimusmenetelmiä käytännössä. Erityisesti kehuja on sadellut tutkimuksemme juoksutuksesta ja Best Beforen taitavasti toteutetusta virtuaalikaupasta.

Myös Think Ink -palkittu Package Value Toolkit on kerännyt mainetta ja kunniaa. Huhtikuun lopussa Virpi palkittiin nuoren keksijän palkinnolla Maailman aineettoman omaisuuden päivän juhlassa Helsingin kaupungintalolla. Kesäkuun lopussa Virpi esiintyy Italian Barissa järjestettävässä European Women Inventors & Innovators Networkin konferenssissa ja vastaanottaa niin ikään palkinnon.

Toukokuussa Virpi ja Satu osallistuivat Sveitsin Lausannessa järjestettyyn IAPRi:n (International Association of Packaging Research Institutes) konferenssiin. Satu kertoi Packaging Value Cyclen kehitystyöstä, jota voidaan hyödyntää pakkausinvestointien tuoton arvoinnissa, ja Virpi avasi Package Value Toolkitin kehitysprosessia. Kansainväliselle yleisölle mainostettiin myös Sense N Insightia ja hyvin tuotteistettu palvelukonseptimme keräsi kehuja kuulijoiden keskuudessa.

Sense N Insight on myös osallistunut ensimmäiseen innovaatiokilpailuun. Packbridge Challenge on start-upeille sekä pakkausalan innovaatioille tarkoitettu eurooppalainen innovaatiokilpailu. Kilpailun pitchaus järjestettiin Ruotsin Malmössä 17.5. Kilpailun taso on kova ja osallistuvia yrityksiä oli 20 ympäri Pohjois-Eurooppaa. Tuomaristossa oli edustettuna pakkausarvoketjun eri osapuolia. Odotamme jännityksellä tietoa kilpailun seuraavasta vaiheesta – seitsemän jatkoon päässyttä ilmoitetaan kesäkuun alussa.