Ideakilpailu Think INK käynnistyi – jaossa 100 000 euron palkinnot

28.11.2013

Media- ja painoalan innovaatiokilpailu Think INK palkitsee kolme parasta alaa uudistavaa tai rajoja rikkovaa ideaa yhteensä 100 000 euron palkinnoin. Haku avoimeen kilpailuun päättyy helmikuun 28. päivä.

Viestintäalan tutkimussäätiön järjestämä Think INK -innovaatiokilpailu kannustaa yksityishenkilöitä ja yrityksiä ideoimaan ja innovoimaan uusia mediakonsepteja ja liiketoimintamalleja.

– Viestintäala tarvitsee uusia ajatuksia ja ideoita enemmän kuin koskaan. Think INK -kilpailu tarjoaa hyvän alustan idean eteenpäin viemiseksi ja vaikkapa oman yrityksen perustamiseksi. Säätiön rahallisella tuella ja sparrauksella pääsee alkuun ja saa idealleen myönteistä julkisuutta, Viestintäalan tutkimussäätiön puheenjohtaja Timo Ketonen sanoo.

Ensimmäisen vaiheen hakuaika päättyy 28.2.2014 ja voittaja valitaan syksyllä 2014. Toiseen vaiheeseen tuomaristo valitsee 5–10 parasta ideaa, joiden jatkokehitystä säätiö tukee. Palkintojen yhteissumma on 100 000 euroa, joka on tarkoitettu kehitysrahaksi idean toteuttamiseksi.

Tänään käynnistynyt Think INK -kilpailu järjestettiin edellisen kerran 2012.

– Ensimmäinen Think INK -innovaatiokilpailu onnistui yli odotusten. Tuomaristo seuloi tuolloin kovatasoisten ideoiden joukosta jatkoon yhdeksän, joista lähes kaikkia on viety eteenpäin kilpailun jälkeen – on syntynyt uutta liiketoimintaa, perustettu yritys, saatu pääomarahoitusta, palkittu kansainvälisissä kilpailuissa tai tehty vaativaa tuotekehitystä, Viestintäalan tutkimussäätiön asiamies Helene Juhola kertoo.

Kilpailun tuomariston puheenjohtajana toimii säätiön hallituksen jäsen Matti Uuttu (Otavan Kirjapano) ja muina jäseninä Asmo Halinen (Rovio Entertainment), Jussi Lystimäki (Schibsted Classified Media Finland), Taneli Tikka (TLD Registry, Ltd., Wunderkraut, The Pop-Up Company) ja säätiön asiamies Helene Juhola (Viestinnän Keskusliitto).

Kilpailuun voivat osallistua yksittäiset henkilöt, ryhmät, järjestöt ja yritykset Suomessa.

Lisätiedot:
Helene Juhola